بخشعلی بیاتی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به برنامههای نظارت و پایش سازمان صمت عنوان کرد: کمیته نظارت و بازرسی ستاد خدمات سفر شهرستان مشهد از ۱۱ شهریور سال جاری در ۴ محور و همراه با ۱۴ دستگاه نظارتی کار خود را آغاز کرد تا در ایام پایانی صفر همه چیز مورد بررسی قرار گیرد.
وی ادامه داد: نتایج حاصل از بازرسیهای اداره صمت حاکی از آن است که طی مدت مذکور، ۳ هزار و ۵۷۷ مورد بازرسی از صنوف گوناگون انجام شده است که ۹۲۹ پرونده تشکیل و ۶ میلیارد تومان جریمه برای اصناف متخلف تعیین شد.
بیاتی اضافه کرد: ۲۴۲ مورد شکایت مردمی نیز به ثبت رسید و ۵۰۴ میلیون تومان نیز به شاکیان مسترد شد.
معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره صنعت، معدن و تجارت مشهد خاطرنشان ساخت: با توجه به برنامه بازگشت زائران از مشهد و به جهت جلوگیری از تخلف، ۸۰ درصد همکاران بازرسی اداره صمت مشهد همراه با ۲ قاضی کشیک تعزیرات در پایانه مسافربری مشهد حاضر خواهند بود تا تخلفی صورت نگیرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در ادامه بازدید از پایانه مسافربری امام رضا (ع) به خبرنگار شهرآرانیوز گفت: با توجه به برنامه بازگشت زائران از مشهد، به همراه مدیران اداره صمت، راهداری و پایانه مسافربری بازدید نظارتیای را انجام دادیم و با توجه به رسالت تعزیرات که نظارت و کنترل میباشد، در کنار سایر دستگاهها رصد کلیای را انجام دادیم.
مرتضی مدنی افزود: تاکنون تخلفات کمی گزارش شده است و افزایش ۳۰ درصدی بلیت اتوبوس با توجه به تصویب قانونی آن، مشکلی را برای مسافران به همراه نداشته است و شکایتهای پراکنده نیز جدی نبوده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۸ پرونده تخلفات تعزیراتی در حوزه پایانه مسافربری تشکیل شده است که در حال تکمیل مدارک و بررسی آن توسط قاضی ویژه تعزیرات هستیم.
مدنی خاطرنشان کرد: براساس گزارشهای مردمی و شکایتهای ثبت شده در ایام پایانی دهه صفر در مشهد، تاکنون ۲۰ واحد صنفی از جمله هتل، هتل آپارتمان، آژانس مسافرتی و فروشگاههای عرضه کالا و خدمات اطراف حرم مطهر رضوی پلمب و ۵ میلیارد ریال وجه نیز به شاکیان مسترد شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: جهت سهولت در بررسی تخلفات احتمالی در پایانه مسافربری، ۸ قاضی ویژه تعزیرات در ۲ نوبت به پروندهها به شکل خارج از نوبت رسیدگی خواهند کرد.